Vít Bárta, poslanec, exministr dopravy a předseda Věcí veřejných, apeloval na turnovské zastupitele, aby dali jasně najevo svůj postoj ke stavbě R35. Motivoval ho k tomu fakt, že i nové vedení Libereckého kraje přijalo usnesení o tom, že Turnov souhlasí se severním trasováním rychlostní komunikace. A to i přesto, že se proti této variantě bouří občanská iniciativa a turnovští zastupitelé dvakrát odhlasovali, že tuto komunikaci přes město nechtějí.
„Formální usnesení Libereckého kraje by v současné politické realitě mohlo být zneužito v neprospěch ekologických i ekonomických zájmů občanů. Za drahou severní variantou rychlostní silnice z Liberce na Jičín stojí obrovské peníze nejen pro stavební lobby,“ varoval poslanec a předseda VV Vít Bárta, který se zúčastnil zasedání zastupitelstva města Turnov a přesvědčoval zastupitele a občany, aby se bránili proti zvůli státu, kraje a zejména stavebních lobby a odmítli neekologické a předražené varianty stavby rychlostní silnice R 35, půlící Turnov a chráněnou krajinnou oblast Český ráj.
Braňte se před zvěrstvem stavebních lobby
Bárta na zasedání turnovského zastupitelstva požádal o nové razantní vyjádření města vůči ministerstvu dopravy a krajskému úřadu, aby tím reprezentace Turnova vyslala jasný signál o svém zcela principiálním postoji. „Musíme vyloučit všechny možnosti, které by umožnily toto zvěrstvo, za které považuji předraženou stavbu silnice R 35 přes Český ráj. Proto spolu s poslancem a exhejtmanem Petrem Skokanem budu interpelovat ministra dopravy, aby zastavil nesmyslné plýtvání prostředků daňových poplatníků, které představuje příprava výstavby silnice R 35 přes Turnov a Český ráj. Stejně tak budu apelovat na zasedání zastupitelstva Libereckého kraje,“ zdůraznil Vít Bárta.
Stavební lobby prosazuje na ministerstvu dopravy a Libereckém kraji stavbu rychlostní komunikace v severním koridoru přes Turnov a Český ráj, která je o šest miliard korun dražší než stavba jižního koridoru. Ekologický i ekonomický pohled se v tomto případě vzácně shodují na nevýhodnosti severního koridoru a naopak na vyšší efektivnosti při menší ekologické zátěži jižní varianty kolem Mnichova Hradiště, pokračující směrem na Sobotku a Jičín a míjicí katastr města Turnov.
Liberecký kraj pod minulým vedením ČSSD zapracoval návrh severního koridoru do územního plánu kraje a nutil i vedení města Turnova, aby tuto trasu zapracovalo do svého územního plánu. S tím nesouhlasila iniciativa občanů, z nichž zhruba dvacet tisíc podepsalo protestní petici. Městské zastupitelstvo Turnova dvakrát odhlasovalo usnesení, že tuto komunikaci na území města nechtějí. Přesto vedení Libereckého kraje na jednání krajského zastupitelstva prosadilo usnesení o tom, že s trasováním severní variantou Liberec – Turnov – Jičín souhlasí. Potvrdilo to i nové vedení kraje svým usnesením z prosince 2012.
O návštěvě Víta Bárty na turnovském zastupitelstvu informoval 2. dubna 2013 Krkonošský deník.
ČTĚTE TAKÉ:
Dálnici R-35 řeší Liberecký kraj a česká ministerstva už desítku let. Proč?