Vážená paní starostko,
na základě diskuze na zasedání zastupitelstva města Česká Lípa dne 29. 10. 2010 Vám navrhuji doplnit Váš dopis ministru Bártovi o přehled prací, které je třeba nezbytně dokončit na Přeložce silnice I/9 – MÚK Sosnová. Seznam obsahuje i zdůvodnění nutnosti provedení těchto prací. Dále je třeba vyzdvihnout nutnost plánování pokračování a dokončení obchvatu i za cenu snížení dodavatelských cen, či přepracování projektu s cílem zajistit původní účel stavby. Proto přikládám i výjimku Krajského hygienika. Je třeba zajistit další měření exhalačních a hlukových limitů, které jsou na průtahu Českou Lípou dlouhodobě překračovány a obyvatelé našeho města jsou dlouhodobě vystaveni těmto zdraví škodlivým expozicím. Dále navrhuji doplnit o poslední měření dopravy. Při předposledním byla I/9 zatížena údajně 16.000 jednotkovými vozidly ve dvou pruzích. Srovnáme-li s např. D8 (Praha – Lovosice) s 22.000 j.v. ve čtyřech pruzích, je evidentně tato stará konstrukce přetížena a ještě v průtahu centrem 40ti tisícového města. Dále navrhuji doplnit o statistické údaje o nehodovosti nejen na průtahu Českou Lípou, ale i mezi Českou Lípou a Novým Borem. Tento úsek se v statistikách některých let vyšvihl na první místo ve smrtelných dopravních nehodách a mezi odborníky získal přezdívku „Silnice smrti Libereckého kraje“. Dále navrhuji doplnit o foto a video dokumentaci těchto a dalších negativních jevů. Doporučuji Vám rychlý postup, tedy co je k dispozici poslat ihned a přílohy, či argumenty jejichž shromáždění si vyžádá čas, doplnit později.
Na závěr Vám opakovaně nabízím, abyste překonala stranický odpor a využila možnosti lobovat přes poslance byť z Věcí veřejných, přeci jen se srdcem bijícím pro Českou Lípu, ve které stále žiji a jejíž budoucnost mi není lhostejná.
Děkuji za Váš zájem a jsem s pozdravem „Jde to i lépe“ :o)
Petr Skokan
PŘEHLED PRACÍ K DOKONČENÍ ( KONZERVACI ) STAVEBNÍCH PRACÍ
STAVBA: Přeložka silnice I/9 – MÚK Sosnová
Mostní objekt ( Estakáda přes trať ČD, místní komunikaci a sil. I/9)
a) dobetonování, předepnutí a zainjektování dvou posledních polí (cca 45m z 300m)
– bez těchto prací zkoroduje předpínací výztuž, která je již nainstalována.
Pokud se nebude moci v těchto pracech pokračovat , vzniknou nemalé
technické a finanční problémy s opětnou aktivací těchto předpínacích lan.
– tato pole jsou podskružena (stále běží náklady na skruž a bednění ) a je též
vyrobena výztuž.
– je nutné tato pole dokončit pro zprůjezdnění větve sil. I/9 směr Praha
b) ochránit povrch mostovky proti korozi betonu provedením izolačního souvrství a tuto izolaci ochránit
c) dokončit a zprovoznit odvodnění mostu – volně stékající voda otvory pro odvodnění nebude padat a namrzat na objekty ležící pod tímto mostem. Pokud dojde v zimě k namrzání může vzniknout bezpečnostní problém v silniční i železniční dopravě.
d) dokončit zábradlí (nutno i s římsami ), nebo alespoň dodat a namontovat provizorní zábradlí – nutnost pro bezpečnost všech (i neoprávněně vniklých) osob pohybujících se na mostě.
e) dokončit zásypy a přechodovou oblast za pražskou opěrou – nutnost zameziení koroze kotev předpínací výztuže, aktivování odvodňovacího systému na mostě a zamezení zatékání vody k založení pražské opěry a zemního násypového tělesa.
Větev silnice I/9 směr Praha – dokončit ( dosud se obousměrně jezdí po nedokončené větvi směr Česká Lípa) z důvodu bezpečnosti sil.provozu. Přitom dokončit odvodnění ( zamezení vniku vody do silničního tělesa) a zádržný systém této silnice (bezpečnost provozu).
Provoz na větvi směr Česká Lípa je na pokraji únosnosti.
Větev silnice I/9 směr Česká Lípa – z důvodu bezpečnosti provozu dokončit vrchní živičné kryty a dopravní značení. Zamezit vnikání vody do násypu (stabilita zemního tělesa se zhorší a bude po čase nutná jeho oprava) dokončením odvodňovacího systému.
Chodníky pro chodce k autobusovým zastávkám dokončit z důvodu bezpečnosti pohybu chodců podél i přes sil. I/9. Pro dokončení chodníků je také potřeba dokončit zárubní zeď podél trati ČD.
Z důvodu zamezení průniku hluku do obce Sosnová bylo ve stavebním povolení rozhodnuto vybudovat protihlukové stěny. Proto by bylo rozumné dokončit rozdělanou clonu mezi větví směr Praha a obcí Sosnová. Tato protihluková clona je již z jedné třetiny osazena a navíc je na ní vyroben veškerý materiál.
Komunikace ve vlastnictví Sosnové a České Lípy, které leží pod nově vybudovanými mosty nejsou zprůchodněny a zprůjezdněny . Z důvodu bezpečnosti chodců a dopravy je nutné tyto méně nákladné objekty dokončit.
Je nutné k ochránění všech již vybudovaných zemních těles a tělesa tratě ČD dokončit celou soustavu odvodnění. Pokud se bude povrchová voda dostávat do těchto těles, dojde k jejich narušení a budou se muset nutně nákladně opravovat. Navíc je tento odvodňovací systém skládající se z více stavebních objektů již z cca 80% hotov.
Pokud tyto práce nebudou neprodleně zahájeny, dojde vzhledem k blížícímu se zimnímu období k poškození, respektivě znehodnocení celé stavby za mnoho stovek milionů Kč.
A ještě zajímavá tiskovina od hygieniků:
