Kateřina BLECHOVÁ, moderátorka
——————–
Ministerstvo dopravy vyškrtlo ze svých priorit projekt Regiotram. Šlo přitom o pilotní plán Libereckého kraje, který měl připojit příhraniční oblast Česka, Německa a Polska.
Jana PAVLÍČKOVÁ, redaktorka
——————–
Regiotram. Ambiciózní plán za miliardy korun, který měl zlepšit příměstskou dopravu. Speciální soupravy měly jezdit jak po železničních, tak po tramvajových kolejích.
Jiří LAUERMANN, bývalý koordinátor projektu Regiotram
——————–
Ta vozidla budou něco jako trochu modernější a větší tramvaje, by se dalo říct, nicméně ta vozidla budou umět jet rychlostí sto kilometrů za hodinu po železniční trati.
Jana PAVLÍČKOVÁ, redaktorka
——————–
Do přípravných studií už vložil kraj desítky milionů korun. Všechny předchozí vlády projekt podporovaly. Současné ministerstvo dopravy teď ale Regiotram ze svých priorit vyškrtlo.
Vladimír RICHTER, člen Rady Libereckého kraje, odbor dopravy /ODS/
——————–
Prioritou ministerstva dopravy jsou koridorové tratě železniční a dále silniční stavby dálnic a rychlostních komunikací.
Jana PAVLÍČKOVÁ, redaktorka
——————–
Bez dotací ale nemá Regiotram šanci. Pro kraj byl přitom prioritou.
Petr SKOKAN, hejtman Libereckého kraje /ODS/
——————–
Možná trochu bude problém v tom, že to je projekt originální vlastně v rámci celé České republiky, takže nejsou s tím takové zkušenosti.
Michael CANOC, starosta Chrastavy /nezávislý/
——————–
Pokud Regiotram bude odpískán, bude to důkaz takové nekoncepčnosti v řízení, protože se to připravovalo snad deset let a najednou nic. Velká škoda.
Jana PAVLÍČKOVÁ, redaktorka
——————–
Kraj teď proto přemýšlí, jak projekt zlevnit. Upustil už od speciálních drahých vozů a pozastavil i plány na propojení Liberecka s Německem a Polskem. Ani České dráhy Regiotram zatím úplně nezatratily.
Jiří KOLÁŘ, generální ředitel ČD, Praha
——————–
Jsme připraveni pořád na tom projektu participovat a přetvářet nejenom tratě, nádraží, ale i samozřejmě vozidla v rámci toho projektu.
Jana PAVLÍČKOVÁ, redaktorka
——————–
První soupravy Regiontramu přitom měly vyjet už letos. Zatím ale veškeré plány zůstaly jenom na papíře. Projekt Regiotram se tak možná scvrkne pouze na modernizaci tratě Hrádek – Liberec – Jablonec. Přesto i tenhle ústupek přijde na tři miliardy korun.
E-mail: dotazy@petrskokan.cz, www.petrskokan.cz