Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se tuto sobotu 1. června stane minulostí. V platnost totiž vejde zákon, který jsem osobně inicioval.
Diváci už konečně nebudou ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým jsem se nehodlal smířit. Ztišení reklamy jsem slíbil ve volbách a za splněním slibu jsem usilovně šel. Oslovil jsem ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili, a patřil jsem mezi hlavní iniciátory novely vysílacího zákona.
V sobotu 1. června budu moci občanům říci: „Splnil jsem další ze svých volebních slibů, který v našem referendu vyžadovalo 96 procent hlasujících registrovaných véčkařů.“
Hlasitost reklamy nesmí být vyšší než hlasitost předcházejícího i následujícího vysílání. Za porušení zákona hrozí pokuta až 5 milionů korun. Zákaz se vztahuje i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping a sponzorské vzkazy.
Zákon platí pro všech více než tři sta televizních stanic, které mají pro vysílání v České republice licenci.
O mé úspěšné iniciativě informoval rovněž server EuroZprávy:
Konec uřvaných reklam. Od června bude RRTV rozdávat pokuty, až 5 milionů
ČTĚTE TAKÉ:
Ztiším ukřičenou reklamu v televizi, slibuje poslanec